Co všechno cvičíme

Program výuky taichi:

  • Zjemňující cvičení – cvičení pro pochopení jednotlivých pohybů sestavy a k otevření meridiánů
  • Tradiční sestava rodiny Yang (124 forem)
  • Tui Shou (Teui Sau) – průpravná práce rukou pro vnímání síly protivníka
  • Tai Ji Dao (Tai Gik Dou) – sestava se šavlí
  • Sestava ve dvojicích č.1
  • Aplikace pohybů – využití pohybů ze sestav k sebeobraně
  • Doplňková cvičení k rozvoji síly, výbušnosti
  • Chi Kung (Hei Gong) – cvičení pro rozvoj vnímání vnitřní energie

Cvičení Tai Ji Quan (taichi) chápeme jako ucelený systém vnitřního bojového umění. Naše cvičení je komplexní, zahrnuje jak bojovou tak relaxační stránku cvičení taichi, každý si sám vybere, co mu nejlépe vyhovuje, nikoho do ničeho nenutíme.

    A tak se můžete učit:

  • sestavy beze zbraní pro jednoho
  • sestavy se zbraněmi pro jednoho – základní: šavle
  • cvičení ve dvojicích
  • základy sebeobrany

Zkušenosti některých členů naší školy se cvičením taichi

  • Taichi je pohyb a současně klid, pohybová koordinace. Příjemní lidé. Také mě zajímá, kam až se při cvičení jednou dostanu a hlavně po dlouhé přestávce se na cvičení zase moc těším. Karel Š.

  • Při cvičení tai chi zapomínám na všechny všední problémy. Moje mysl je soustředěná pouze na správné provedení pohybů. Zuzka S.

  • Na taichi mě baví, že je na celý život. Šavle, cvičení ve dvojicích – to je hodně energie, síla. Pavel K.

  • Taiči je cesta…každý jednotlivý krok přináší nové poznání o síle, schopnostech a možnostech mého těla i mysli. Pavla L.

  • Taichi – to jsou změny ve vnímání, systematičnost, trpělivost a vytrvalost. Silnější odolnost vůči stresu. A samozřejmě také pohyb – obratnost, pohyblivost a velká rychlost v reakcích (i když toto asi někoho může hodně překvapit, protože je praktikování taichi všeobecně spojeno především s pomalými pohyby). Irena M.

IMG_5220

Pro podrobnější informace se podívejte na:
Rozvrh Tai Ji Quan.

Irena Mýtinová ©2019